Groot Alkmaar
slogan
Registreer
woensdag, 09 mei 2018 16:50

Brand in stacaravan op camping Bakkum

09-05-2018 Castricum - Woensdagmdidag om 15:40 werd de brandweer opgeroepen voor een brand op de Kennemerduincamping. Er was brand ontstaan in een stacaravan; de koelkast of gaskookplaat had om nog onbekende reden vlam gevat.

Bhv-ers van de camping en de toegesnelde brandweer waren al begonnen met het blussen van de brand, maar zij moesten de bluspoging staken vanwege de hevige rookontwikkeling. 

De brandweer heeft het bluswerk overgekomen. Al snel kon het sein brandmeester worden gegeven. Ondanks het snelle ingrijpen moet de caravan als verloren worden beschouwd.

Het zoontje van de eigenaresse heeft een troostbeertje gegeven omdat hij flink geschrokken was. 
Gepubliceerd in Groot Alkmaar
03-05-2018 Castricum - De hulpdiensten zijn donderdagmiddag rond kwart voor één massaal uitgerukt voor een groot ongeval op de Zeeweg. De bestuurders van twee auto's moesten uit hun voertuig worden geknipt na een frontale aanrijding.

Beide slachtoffers zijn vervolgens met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Over de ernst van hun verwondingen is nog niets bekend.

De zeeweg was tijdelijk voor al het verkeer gestremd en werd omgeled. Rond drie uur kon de weg weer vrij worden gegeven. 

De politie doet onderzoek naar de toedracht van het ongeval. 
Gepubliceerd in Groot Alkmaar
woensdag, 06 december 2017 19:19

Kleine keukenbrand in Castricum snel geblust

06-12-2017 Castricum - Donderdagavond even na zes uur zijn de hulpdiensten uitgerukt voor een keukenbrand aan de Prins Bernhardstraat.

De brandweer was snel ter plaatse en wist het brandje dat in één van de keukenkastjes woede snel te blussen met één straal hogedruk. Hierna hebben ze met de ventilator al het rook wat nog in de woning stond verdreven en vervolgens nog een aantal metingen verricht.

Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend.
Gepubliceerd in Groot Alkmaar
zondag, 03 december 2017 15:46

Binnenbrand bij de HEMA in Castricum

03-12-2017 Castricum - Zaterdagmiddag was er brand ontstaan bij de HEMA in Winkelcentrum Geesterduin. De brand bleek te woeden in het magazijn achter de winkel in een emmer met lege afval batterijen.

De brand ging gepaard met veel rookontwikkeling en had al een binnendeur aangetast. De brandweer had het brandje snel geblust en heeft nog enige tijd werk gehad met het verwijderen van de rook. Bij aankomst was de winkel al ontruimd en werd de brandweer opgevangen door het personeel.
Gepubliceerd in Groot Alkmaar
18-09-2017 Castricum - In een psychiatrische instelling in Castricum is een beveiliger in zijn borst gestoken door een GGZ-patiënt. De patiënt is vervolgens door de politie in zijn been gestoken.

Het incident gebeurde rond half acht maandagavond aan de Oude Parklaan. Volgens een politiewoordvoerder ontstond er een ruzie tussen twee patiënten. Een beveiliger kwam tussenbeide en werd vervolgens in zijn borst gestoken door een van de patiënten. 

De politie heeft tevergeefs geprobeerd de man te kalmeren. Er werd pepperspray gebruikt, maar ook dat had geen effect. Daarom besloten de agenten de man in zijn been te schieten.

De beveiliger is naar het ziekenhuis gebracht, maar is niet in levensgevaar. Over toestand van de patiënt is niets bekend.

Gepubliceerd in Groot Alkmaar
17-09-2017 Castricum - De Castricumse brandweer is zaterdag en zondag uren in de weer geweest in verband met wateroverlast. Op diverse plekken in het dorp moest water worden weggepompt. 

Er was onder andere sprake van onder water gelopen schuren, tuinen, kelders garageboxen en een onder water gelopen parkeergarage en bijkeuken.

Gepubliceerd in Groot Alkmaar
07-09-2017 Castricum- Donderdagmiddag iets na half zes kregen de brandweerlieden een melding binnen van een schuurbrand achter een woning met rieten dak aan de Stetweg.

Toen de brandweer snel ter plaatse was, was er al behoorlijk wat rookontwikkeling. Er waren op dat moment nog geen vlammen te zien dus heeft de brandweer een aantal dakpannen verwijderd om te kijken of de brand daar al onder zat. Dat was niet het geval.

Met behulp van de warmtebeeldcamera konden ze de brand lokaliseren. Om hierbij te komen moesten ze meerdere planken van het schuurtje verwijderen en konden toen het brandje afblussen. Daarna kon het sein brandmeester gegeven worden. De brand was veroorzaakt omdat de bewoner 's middags bezig was geweest om onkruid te verwijderen met behulp van een onkruidbrander.
Gepubliceerd in Groot Alkmaar
woensdag, 06 september 2017 07:36

Woning in Castricum onbewoonbaar door brand

06-09-2017 Castricum - Dinsdagnacht om half vijf werd de brandweer gealarmeerd voor een brand in een hoekwoning aan de Poelven. Naar het zich liet aanzien ernstig, er werd direct opgeschaald.

De korpsen uit Egmond aan Zee en Heerhugowaard zijn ingezet met een blusvoertuig en hoogwerker. 

Voor zover bekend zijn er geen gewonden, één persoon heeft rook ingeademd en is nagekeken door ambulancepersoneel.

Volgens de veiligheidsregio komt Stichting Salvage komt ter plaatse voor verzekering en vervangend onderdak bewoners. De brandweer doet onderzoek naar de oorzaak.
Gepubliceerd in Groot Alkmaar
23-08-2017 Castricum - Omstreeks tien voor half tien woensdagavond werd de brandweer opgeroepen voor een band op Camping Bakkum. 

Een gaskoelkast had om onbekende reden vlam gevat. De koelkast stond op een tafel met daaronder een gasfles. De brand werd ontdekt door een 7-jarige jongen, die meteen zijn moeder waarschuwde. Zij heeft de hulpdiensten gealarmeerd. 

De brand sloeg over naar een naastgelegen tent, die volledig in brand kwam te staan. Diverse campinggasten, bhv'ers en reed gearriveerde politieagenten waren al begonnen met blussen. De brandweer heeft het bluswerk overgenomen.
Gepubliceerd in Groot Alkmaar
donderdag, 10 augustus 2017 03:45

Brand in bovenleiding in Castricum

10-08-2017 Castricum - Donderdagochtend vroeg om 02:10 uur werd de brandweer gealarmeerd voor een buitenbrand aan de Mient. Het bleek te gaan om een brand in de bovenleiding bij het spoor.

Er is vermoedelijk door kortsluiting een explosie geweest in een onderdeel van de leiding. Daardoor is een plastic buis in brand gevlogen. Door de explosie die een behoorlijke klap had veroorzaakt werden omwonenden wakker en zagen toen de brand vanuit hun slaapkamerraam en belde gelijk met 112.  

Medewerkers van Volkerrail kwamen ter plaatse om de spanning van de bovenleiding te halen. In overleg met ProRail kond de brandweer toen pas het brandje op een veilige manier blussen. Door de NS werden bussen ingezet om nog enkele gestrande reizigers te vervoeren. ProRail heeft gelijk na het blussen van de brand de bovenleiding gerepareerd, zodat er donderdagochtend geen hinder meer was bij aanvang van de dienstregeling.
Gepubliceerd in Groot Alkmaar
Pagina 1 van 9